EXPERIENTA
1996 - 2000
Directia analiza clienti
Ofiter de credit
Companii Mari
Capital circulant
Credite pentru investitii
Investitii mari
2000 - 2004
Directia Finantari Externe si Implementare Programe
Director adjunct
IMM-uri
BERD
Phare 2000
FIDA
MARR
SAPARD Masura 1.1
Cota de piata 60 %
2004 - 2007
Directia Creditare
Director adjunct
UAT-uri
IMM-uri
Credite pentru investiii
Linie de finantare pentru investitii
Cofinantari SAPARD Masura 2.1
Linie de finantare pentru investitii(revolving) pentru UAT
Sapard Masura 2.1
Cota de piata 80%
2007 - 2014
Directia Municipalitati
Director executiv
UAT-uri
Companii de utilitate publica
Credite pentru investitii
Linie de finantare pentru investitii
Restructurarea serviciului datoriei
Refinantari
Propunere de modificare a L273/2006 privind refinantarea.
Completarea Ordinului 1235 privind Contul Escrow, etc.
Cota de piata UAT 80%
Credite restante 0%
2014 - Prezent
Factoring
Investitii UAT
Subventii UAT
SGB cu valoare progresiva
diferenta fata de alte firme de consultanta:
18 ani in cea mai mare Banca din Romania. Experienta in finantarea UAT: credite in suma de peste 1.2 miliarde EUR, (echivalent 5.400 miliarde lei vechi) din care:
Primaria Sector 1, 2, 3, 4, 5, 6
Primaria Timisoara, Cluj, Oradea, Brasov, Suceava, etc.
Colaborarea cu MFP privind elaborarea cadrului legal ce reglementeaza finantarea UAT din credite bancare:
Modificari ale Legii Finantelor publice locale 273/2006 privind refinantarea creditelor
OMFP nr 1235/2003 privind contul escrow aferent creditelor angajate
Toate cele prezentate mai sus au fost determinate de nevoia de a veni in sprijinul UAT si prezentate in cadrul intalnirilor, cu ordonatorii principali de credite, la UNCJ, AMR, AOR, ACOR.
Implementarea unui proiect de investitii este un proces dificil, determinat de cadrul legal care guverneaza gestionarea resurselor financiare, respectiv:
Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare
OUG nr. 64/2007 privind datoria publica locala, cu modificarile si completarile ulterioare
OUG nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului, cu modificarile si completarile ulterioare
Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice si ale Hotararii Guvernului nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achizitie publica/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice
Legea nr. 72/2013 privind masurile pentru combaterea întarzierii în executarea obligatiilor de plata a unor sume de bani rezultand din contracte încheiate între profesionisti si între acestia si autorita si contractante
Legea nr. 101/2016 privind remediile si caile de atac în materie de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor sectoriale si a contractelor de concesiune de lucrari si concesiune de servicii, precum si pentru organizarea si functionarea Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor
HG 9/2007 privind constituirea, componenta si functionarea Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale, si nu in ultimul rand, diversitatea de opinii privind oportunitatea investitiei, asigurarea resurselor privind finantarea, din surse proprii sau atrase
Armonizarea intereselor UAT cu legislatia in vigoare si reglementarile industriei bancare, intr-o continua modificare, reprezinta un proces dificil pentru implementare proiectelor pentru toti actorii economici si o adevarata provocare pentru UAT-uri.
Experienta acumulata in perioada de criza, cresterea nivelului de îndatorare a tarilor din UE si nu numai, a determinat industria bancare la o reevaluare a metodelor de analiza a riscului cu impact asupra volumului de finantare a diferitelor categorii de împrumutati.